Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Norra Europas sämsta hästfotograf

Av avemaria - 1 maj 2012 20:25

Jag är norra Europas sämsta hästfotograf. Inte nog med att min enda kamera är min i-phone. Bilderna blir dessutom alltid fula. Halva hästkroppar, slokande öron, hästen snett bakifrån för att jag inte hinner trycka av i rätt ögonblick, huvudet avklippt i överkant, blundande ryttare, ja, you name it. Av 10 bilder går 9 omedelbart i papperskorgen. Mig kan man använda som avskräckande exempel på en fotoskola. Jag lyckades få Hero (som ju är rätt söt) att se ut som en myrslok över mulen nligen. Bilden finns att beskåda i föregående inlägg. Jag måste nog införskaffa en vettig kamera och lära mig lite grundläggande fototeknik. Eller så skall jag helt enkelt låta någon bra fotograf, typ Jörgen eller Laura, att ta en samling kanonbilder som jag läggger in efter hand. Men då blir det ju inga här-och-nu bilder. Jaja. Vi får se. Ni får stå ut så länge. Idag blåste det storm samtidigt som solen lyste från en klar himmel. Det var premiär för sommarhagarna, så nu får vi passa Hero noga så att det inte blir för mycket gröda på en gång. Korta pass för att vänja honom gradvis. Det stormade så rejält så att vi fick inställa ridningen och longera Hero på lina istället. Han verkar trivas bra i sin mjuka, teddyfodrade longergjord. Sen tog jag en titt på Camilla och Joannas nya, fina hopphäst och åkte sen ner till Bege och Stinas nya ridhus och kollade på hoppträningen med lille Beckham. Fredriksberg har verkligen blivit Ystads häst-center. Hästar på alla gårdar, i alla hagar, vart man än ser.

Ännu ett exempel på min fantastiska fotokonst.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Ovido - Quiz & Flashcards