Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Mellandagar

Av avemaria - 28 december 2012 22:08

Jag skriver på min julklapp till mig själv: en Mac Book Air 13. Övergång från PC till Mac är inte helt lätt, bland annat har jag skrivit två långa och ganska trevliga inlägg här som bara plötsligt försvann. Hm. Liksom bara sögs iväg åt höger. Vad gör jag för fel? Skall nu snabba mig att avsluta detta lilla inlägg innan det försvinner genom att meddela att idag fegade jag ur när jag kom till ridhuset. Jag tog en promenad dit med Hero för att se om det fanns lite sällskap, kanske ett litet jogg-pass kombinerat med en promenad för oss två, men precis när vi kom fram gav sig fyra hästar iväg mot Köpingebro och vi blev ensamma kvar i det mega-stora ridhuset och det knäppte och blåste överallt och Hero blev lite spänd och orolig och jag drabbades av katastroftankarna: nu händer det grejer, jag trillar av, jag är alldeles ensam och allt går åt h-e. Så jag låtsades cool inför Hero och sa, äsch, här var tråkigt, vi tar en promenad i skogen i stället. Vilket vi gjorde. Lugnt och fint. Antingen är det ett klokt säkerhetstänkande för en femtioplussare med en unghäst, eller så är jag obotligt skadad av alla hästolyckor som inträffat i mitt liv. Skit samma. Hem kom vi och rätt mysigt hade vi och ingen avåkning inträffade. Hero var from som ett lamm förutom just i ridhuset när vi blev ensamma kvar, men jag är rätt säker på att hade jag bara kört på där så hade det säkert gått bra det också. Tur att Hanna är lite tuffare. Bye for now innan högerstormen inträffar...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Ovido - Quiz & Flashcards