Alla inlägg den 6 maj 2012

Av avemaria - 6 maj 2012 21:19

Idag gick färden till p.r.e championatet i Åstorp. Hanna, jag och Tove satt och skakade modiga en och en halv timma i min lilla bil, men sen fick vi lön för mödan. Massor av fina p.r.e hästar underhöll oss med både ridprov och visning vid hand. Jag hade lockat med Hanna med löfte om att det säkert var mycket festligheter runtomkring: tält med försäjning av spanska tillbehör, goda små tapas, cava/mousserande (och cider till de som kör) spansk musik, lite fiesta helt enkelt. Men nä då, det var samma gamla cafefteriautbud som på de flesta ridklubbar, dvs korv, hamburgare och mackor och rätt så glest med folk på en iskall läktare. Och inte det endaste lilla tält eller jippo. Inte ens ett program fick vi för inträdesbiljetten - de var slut. Inget fel på en hamburgare, men ändå... Vi spånade om hur lätt det hade varit att ge det hela en lite mer "spansk touch". Och sen bestämde Hanna: nästa år skall vi visa Hero. Han skall absolut vara med i klassen för 4-åriga valacker och äldre... Och det har hon svurit på. Hanna rider och visar för hand om vi inte kan locka Magnus elle Bege som är gamla proffs i branschen, eller varför inte Jörgen att sköta hand-visningen. Tove flätar och jag groomar. Det blir ett roligt mål att se fram emot. Heredero i Åstorp, eller där championatet kommer att ligga 2013. Varför inte på Ystad Ridklubb? Hanna och jag kan event-koordinata och ge evenemanget lite spansk touch. Och Hero, han kommer att stå sig galant i sammanhanget!

   

Ovido - Quiz & Flashcards