Alla inlägg den 28 maj 2012

Av avemaria - 28 maj 2012 20:36

Jag har varit på Ibiza och firat födelsedag! Ett besök på "hippiemarknaden" las Dalias är ett måste för en som var med på den tiden. Mycket kul att se, goda middagar på kvällarna och lite hysteriskt DJ-rejv med David Guetta för dottern. Svårt att sova av allt house-dunk för oss. Letade i tidningskiosken på flygplatsen efter en tidskrift om pre-hästar men det fanns inte. Spanska häst-magasin ser ungefär likadana ut som våra - hoppning och dressyr och en massa tips, Inte så mycket pre precis. Trots det härliga med att sitta under ett olivträd och se ut över turkosblått vatten (ibland med ett glas iskallt rosé i handen) så längtade jag ändå efter Hero. Det är ju "på riktigt", Ibiza är mer som en kuliss över drömmen om medelhavet. Idag fick jag återse min svenske spanjor Hero. Han har kaxat upp sig lite i hagen och testade lite när jag skulle ta in honom. Passa dig gossse. Fast egentligen tror jag mest han var glad. Det blev en kanonuppvisning av Hanna med tömkörning av Hero på ridbanan idag för andra gången. Det gick galant. Serpentiner och byte av volter och en springande Hanna som höll i tömmarna i tre gångarter. Hero gillar det skarpt. Jag är impad. Skulle aldrig kunna hålla koll på både tömmar och långpisk. I morgon blir det ridning För övrigt är det en bedövande skönhet i naturen. ALLT blommar. Finns det något vackrare än alla syréner och kastanjer i blom? Jag blir yr och häpen över allt detta vackra som vill komma tillbaka, år efter år...

Hanna tömkör

 

Bloggerskan Marie rider

Syrenerna blommar i vår trädgård i Vitemölla

 

Födelsedagasfirande med mannen på Ibiza 

   

Och hjälp, nu börjar det här likna en livsstilsblogg och det skall det INTE bli! Vi håller oss hädanefter till hästeriet.

       

Ovido - Quiz & Flashcards