Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Höstrusk

Av avemaria - 9 september 2013 18:25

Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fina, stora box. Duktiga Hero kan nu förvänd galopp och Hanna sätter ett och annat fint enkelt byte med honom. Jag tränar på med Pia som instruerar mig grundligt och lättfattligt. Bland annat jobbar vi på stadig och stilla hand med jämnt stöd och på att få bort min fula svank genom att trycka magen mot ryggraden och stärka bäcken och buk. Det har börjat ge lite resultat och Hero gillar det. När jag gör rätt svarar Hero omedelbart, så på det sättet är han en fantastisk läromästare trots sin ringa ålder. Min minst sagt försiktigt anknytning till honom har nu gått över till en stabil och trygg kärleksrelation. Jag är aldrig rädd för honom/hästen numera, däremot kan vissa situationer fortfarande te sig lite läskiga, framför allt när han blir rädd och jäser upp sig. Det händer dock alltmer sällan. Men då tar jag fram min mentala bild och det är bara Hanna och jag som vet vilken den är och den har vi ganska roligt åt och och jag tänker inte berätta vilken den är.

Hero snygging - foto: Natalie Lindholm

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Av avemaria - 24 mars 2013 15:08

Efter en långhelg i Paris med Laura kom jag åter till ett Skåne som aviserade klass-två varning. Det var inte direkt "springtime in Paris" för där var också snö, men den smälte bort efter nån dag och folk satt ute på caféerna och vände ansiktena mot ...

Skapa flashcards