Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Träning för Charlotte Wittbom

Av avemaria - 13 januari 2013 20:30

Ibland har man tur att träffa på gamla skolkamrater. Jag var skolkamrat med Charlottes pappa Folke och hela familjen Wittbom är gamla vänner till mamma och pappa - hänger ni med? Och nu är det så tursamt att Folkes dotter Charlotte är en jäkel på Iberiska hästar och har bott och arbetat länge i Portugal med just lusitano och p.r.e Och Charlotte stannar ofta till i Ystad för här har hennes pappa sin käraste, som jag ockå känner, och det var den vägen jag kom i kontakt med Charlotte. Världen är liten. Så klart jag sög i mig allt som Charlotte berättade om iberiska hästar och det skulle ju vara fantastiskt kul om hon kom ut och kände på Hero och gav oss lite träningstips så bestämde vi ett träningspass nästa gång hon om förbi - och det var idag! Hanna fick första träningen för Charlotte -fattas bara. Och Charlotte red också Hero. Han fick arbeta mycket med att stärka bakdelen, massor av skrittrörelser med fina små hjälper och sen kom han igång i en helt annan sorts takt och form med massor av påskjut bakifrån. Det var enastående härligt att bevittna. Charlottes ridfilosofi är att möta hästen utifrån dess förutsättningar och starta där. Och det gav super-duper resultat. Hanna red först i tre gångarter, sedan Charlotte och sen Hanna igen. Och gissa om Hanna sken som en sol sista omgången! Snälla Charlotte, kom snart tillbaka!! Kolla in Charlottes hemsida:charlottewittbom.com, clinics kommer i februari och mars i Skåne!

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Ovido - Quiz & Flashcards