Alla inlägg under juli 2013

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom bara vek undan. Men nu måste jag bara uppdatera lite: Hero fortsätter att imponera! Både som personlighet, ridhäst och strandraggare. Hanna rider honom kanonfint, Laura likaså, jag har väl bättrat mig lite, men har fortfarande ostadig hand och viker mig i överlivet i "svängarna". Sista passen har Laura fått av mig, det är nästan sänkande för mitt självförtroendet att se honom ridas så stadigt och fint. Det innebär ju att jag inte längre kan skylla på Heros unga ålder när det inte går bra. Det är helt enkelt ryttaren, dvs Marie = jag, som är felet när det inte funkar. Men vadå - Rom byggdes inte på en dag. Natalie Lindholm har plåtat Hero vid havet för en kommande bok om pre-hästar i Sverige och det blev helt fantastiska bilder. Hero var bara så läcker på stranden, Hanna var lika läcker som gick ut i vattnet iförd kläder och skor och liksom longerade Hero i vågorna. Efter den eftermiddagen tror jag Hero om det mesta. Hanna likaså. De är båda kandidater till TOP MODEL. I höst skall Hero förhoppningsvis starta någon lätt dressyrklass. På sin första träningstävling med Hanna gick han på över 66% så det finns goda chanser att han åtminstone får godkänt. Mitt hjärta har han definitivt vunnit!

Hero longeras  i vattenbrynet av Hanna

 


     



 

Laura och Hero tar sig ett pass i ridhuset för att undkomma bromsar och flugor i sommarhettan

 

Och här är Natalie Lindholms fina bild på Hero uppstigen ur havet

 

Ovido - Quiz & Flashcards