Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Otrogen

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där, men mig passade han perfekt. Om pre-hingstarna är att likna vid kaxiga strandraggare så är valacken Guingol "bussige pojkvännen". Nä, nu slutar jag liknelsen. Det är en häst. Lydig, balanserad, taktfast. Världens  bästa i nedsutten trav. Galopfattningarna satt som en smäck. Och JAG kände mig för en gång skull ridkunnig!! Han liksom flöt fram på slutet och jag fick honom precis dit jag ville i de flesta (enklare) skolorna. Jag och mina systrar har varit en vecka på kombinerad tur och dressyrresa, en vecka på Mallorca. Kanonbra.  Jag tog dressyrprogrammet och syrrorna tur-programmet. Jag red ut tillsammans med dem en dag på en 6-timmars ritt med paus då vi band hästarna under pinjeträden, tog av sadlarna, gav hästarna vatten och mat och själva fick vi pick-nick och kall öl. Gudomligt. Vi bodde på en underbar lantgård/stuteri, mitt ute bland olivträd, mandel- och citronträd. Tuppar gol, hönsen pickade, stuteriet hade 80 pre-hästar i olika åldrar och allt var otroligt vackert. Litet hotell, världens mysigaste lilla krog och bar. Helpension med hemlagad, rustik mat och vin från egen vinodling. Jag har sällan haft en bättre semester. På nätterna sjöng näktergalar och natthundar skällde från gårdarn i fjärran och himlen lyste med tusen stjärnor. Paradis. Och överallt doftade citronblommorna och lavendel. Jag ville inte åka hem. Jag köpte en grimma i spanska färgerna till Hero som en liten present till vår svenske spanjor. Han går inte av för hackor han heller. Och systrarna och jag har redan bestämt en ny ridresa till nästa år - då blir det Toscana!

Guingol

 

En av de kaxiga hingstarna



Almagro

 

Semesterlitteratur och en kall öl efter två dressyrpass 

 

Doppa sig i poolen kunde man också

 


Middag på terrassen

 

Här är jag bland citronträden utanför vårt sovrum

 

Men bäst av alla är ändå Hero - här i sin spanska grimma

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Av avemaria - 24 mars 2013 15:08

Efter en långhelg i Paris med Laura kom jag åter till ett Skåne som aviserade klass-två varning. Det var inte direkt "springtime in Paris" för där var också snö, men den smälte bort efter nån dag och folk satt ute på caféerna och vände ansiktena mot ...

Ovido - Quiz & Flashcards