Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Jul i stallet

Av avemaria - 21 december 2012 20:40

Käraste Heredero Sal som du heter "på riktigt". God Jul på dig. Du har överträffat mina förväntningar med råge. Den här bloggen startade som en sorts dagbok över vår tid tillsammans, över mitt ganska skraja närmande till dig när du kom som hingst för snart ett år sedan och som ett dokument över hur du (och jag, och Hanna med för den delen) har utvecklats tillsammans med dig. Och vi skall inte glömma Tilda, som har ridit dig så säkert och duktigt i skog och mark och som tog dig ner till stora oceanen, dvs Östersjön och lät dig se ut över det stora blå. Jag börjar faktiskt känna mig ganska bekväm med dig. Och stolt över dig. Och över mig själv också för den delen. Och att se dig i ridhuset under Hanna idag och sen själv sitta upp och få uppleva hur härlig du är att rida, känna hur mycket som har hänt sen du kom, se hur du verkar trivas med dig själv och oss och hur du "ger tillbaka" av dig själv, liksom tackar och visar att du gillar livet här och nu. För vi har faktiskt vårdat dig ömt och bekymrat oss över minsta sak och tagit hänsyn till allt som har väckt vår oro i alla avseenden. Och du har fått en sund och vettig hästhållning. Massor av tid utomhus, jättehagar, jättebox och till och med en vänlig hag-kompis. Och bra mat. Och varierad och lagom träning på många olika sätt. Det en en ren och skär glädje att få se dig visa upp dig från din allra bästa sida idag! Vilken tur vi hade som fick dig. Måtte du få förbli frisk! Vi skall göra allt vi kan för att ge dig goda förutsättningar att utvecklas hållbart och ge dig ett gott hästliv. Promise. JOYEUX NOEL, FELIZ NAVIDAD, MERRY CHRISTMAS, GOD JUL på dig.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Skapa flashcards