Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

Fredagsmys

Av avemaria - 12 oktober 2012 19:53

Ja faktiskt. Fredagsmys. Först en förmiddag med arbete inom mitt eget företag - JÄPP - jag gjorde det. Startade företag. Och fick uppdag. Så nu arbetar jag mestadels på sjukhuset, som vanligt,  men en liten del inom egen verksamhet. Som KBT-terapeut. KUUUUL. Fina visitkort har jag också. Sen måste jag berätta att jag har suktat länge efter Ariats vinterstövlar som tål ner till 20 minus och som man både kan mocka i, rida i , pulsa genom snö och vatten med och you name it. Men de har legat lite på smärtgränsen prismässigt. Men idag hade jag tur för på finaste Landäng stod ett par 39:or och väntade på mig nedsatta med 50%. Det fanns bara ett par och det var min storlek! Yes! Jag högg dom och tyckte att någon ville mig väl denna dag med hög luft, blå himmel, stackmoln och strålande sol. Det blev en detangler till Heros halvmeterlånga man i påsen också. Absorbines SANTA FE. Tyvärr är min favorit Silverado slut på Xtreme Horse Makeover i Lerum, men denna luktade lika gott och verkade lika bra. Jänkarna sparar aldrig på krutet. De tar i ordenligt i sina produkter.  Sen lite paus hemma och därefter ut till Hero. Som har fått vinterpäls! Långhårig. Nääää men det skall väl inte spanjorer vara? Han börjar se ut som en nordsvensk.... Vi får klippa honom, haha. Han har blivit vän med Cirre nu , de ser knappt år varandra men de betar lugnt  sida vid sida och jag är övertygad om att hästar bör ha en kompis i hagen så det är jättebra att de inte utmanar varandra.  Hero och boxen fick sig en rengöring och sen var det dags för lite Christina träning. Stora spår, takt, lösgjordhet, STÖDET, min sits... Jajamensan, nu börjar jag fatta galoppen jag med! Christina var nöjd med honom och tyckte sig se en stor förbättring i vänstervarvet efter kiropraktorns omgång. Men sen - snyft, ensam hemma på fredagkvällen. Mannen är på jobb i Sundsvall. Han ringde från hotellet där vi bodde 1985 på en kombinerad jobb/romantisk utflykt! Sentimentala minnen. Skall det bli nåt fredagsmys idag får jag ordna det själv. Själv är bäste dräng. Jag fixade till en "lonely night dinner", jäkligt god faktiskt, med gratinerade musslor i sina skal och en fin grönsallad. Melody Gardot höll mig sällskap. Och ett glas pinot noir. Nu brinner stearinljusen, jag har en hög bra böcker, temperaturen kryper ner utanför fönstret, det finns ingefäraté i tekoppen och det ÄR faktiskt rätt mysigt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Ovido - Quiz & Flashcards