Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Marie loves Hero

Av avemaria - 19 augusti 2012 20:08

Vi tränade i fredags. Det var rätt varmt på ridbanan, en solig fredag förmiddag, lugnt och stilla. Laura tog ett träningspass på Ardito för Christina först och det gick fint, sen hängde jag på med Hero.  Han har utvecklats så fint, så fint, galoppfattningarna blir rätt nu, trots ett litet tjo-ho bocksprång in i galoppen precis vid fattningen. Han har lyckats få övertramp, (WOW) det var INTE fallet för några månader sedan, och han kan SKRITTA på lång tygel utan att trippa, också det ett framsteg. Men jag är inte nöjd med min egen ridning. Nu satan måste det bli bättring. Däremot är jag nöjd med att jag och Hero kommer utmärkt överens, jag är inte rädd för honom längre, (för det var jag när han var hingst), jag förstår mig bättre på honom och kan läsa av honom och jag känner mig rent allmänt säkrare och lugnare i både ridning och hantering. Så jag tror att hösten kommer att bli bra och fokuserad med varierad ridning i skog och mark och på banan och massor av gott hästliv med Hero. Och MÅNGA träningspass för Christina. Vi har köpt ridhuskort för ett halvår så när det är busväder kan vi skritta över de fem minuterna till ridhuset och rida där medan stormen viner och regnet smattrar mot taket. (Hoppas att det dröjer med höstvädret). Dessutom blir det nytt underlag i ridhuset i oktober ryktas det, inte en dag för tidigt. Skönt. Lördagen hade Hanna och jag en orgie i hästpyssel. Hero fick total loving care från två "mammor" som inkluderade bland annat oljade hovar och insmord mule och fick en vilodag i hagen. Liten grabb på fyra år måste få tid att växa mentalt och fysiskt också ibland. Sen kaffe i solen på stallbacken. På eftermiddagen åkte jag och mannen ut till Vitemölla. Yttertemperaturen steg på biltermometern hela färden, så när vi steg ur vid sommarhuset i Vitemölla stod den på 26 grader. Det blev massor av dopp på stranden den eftermiddagen. Turkostblått vatten. Medelhav. Sen en kanongod middag med Carpaccio och Moules Frites på Eva på Torget. Och nästa dag hade vi 32 grader på stranden och piren. Det blev sommarens mesta baddag. Söndagen slutade med ett kvällsdopp på gjuteristranden hemma i Ystad på söndag kväll.

Amour toujours

Blåregnet blommar för andra gången denna sommar

       

32 grader på piren i Vitemölla

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Ovido - Quiz & Flashcards