Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Varför Avemaria?

Av avemaria - 6 februari 2012 18:43

  Varför heter bloggen Avemaria? Därför att mamma lärde mig bönen Avemaria när hon blev katolik. Därför att mamma tog med mig till Lourdes på pilgrimsresa och lärde mig att man kan be till madonnan om precis vad som helst. Och mamma är också en ryttartjej som haft egen häst - Athlone -  liksom pappa är en ryttarkille i sin ungdom. Mamma och pappa stöttade Laura och mig i allt med Dumbledore och gillar att vi rider. Och jag har bett avemaria varje gång Laura har hoppat hemska banor, liksom jag bad avemaria när Laura låg på intensiven efter en rotationsolycka från hästryggen - och hon blev helt återställd. Jag offrade ett knä förra året på Dumle, men jag blev också helt återställd. Så jag tror på mirakel!!! Och nu ber jag till madonnan att jag inte skall skada mig igen eller bli rädd för hästar en gång till. OCh jag ber avemaria till Madonnan att hon håller sin hand över Herdero så att han inte skadas eller blir sjuk och att han lever så länge jag lever. Och jag vet att du ser mig i himlen, kära mor, och tycker att det är kul att jag håller på med hästar och att jag rider fortfarande. Och pappa går på jorden och säger spontant "vad kul" när jag berättar att jag är i stallet och skall rida, istället för alla andra som säger - "är du inte klok - AKTA DIG!!" Så därför heter den här bloggen Avemaria. En bön (och en anspelning på mitt eget namn), en bön om att Madonnan håller sin vakande hand över mig och Heredero nu när jag skall tampas med en relativt ung, lite oregerlig kille, unghingsten från Malaga. To become Svenne. Under madonnans beskydd. Glöm inte att i Malaga är man sannolikt katolik!! Holà Heredero!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av avemaria - 17 november 2013 18:19

Nä nu jäklar måste jag skaka liv i min insomnade blogg. Det har varit en riktigt rolig dag. Hanna och jag hade mest på kul -  både för Hero och för oss - kommit överens med Laura att låta honom starta för första gången i en LC:2. Hanna var inte så pi...

Av avemaria - 9 september 2013 18:25


Idag är första gången på evigheter som det är lite höst i luften. Det har varit en otrolig sommar med en oändlig räcka av soliga dagar och ljumma kvällar. Hero har gått ute dygnet runt hela sommaren och idag är första natten han får stå inne i sin fi...

Av avemaria - 26 juli 2013 22:02

Men herregud, det har gått nästan två och en halv månad sen sist. Vad hände? Ljuset, värmen, sommaren kom emellan kanske. Semester, hav, sol, vänner, sand, grönska. Det vackra och goda livet tog väl över helt enkelt och blogg och web och skärm liksom...

Av avemaria - 13 maj 2013 19:27

Hero, du får ursäkta, men jag har haft en otrohetshistoria med Guingol. Guingol är pre-korsning och bor på Mallorca och där har jag varit på ridresa. Skämt åsido, men Guingol är världens bussigaste dressyrhäst. Inte lika tjusig som pre-hingstarna där...

Av avemaria - 21 april 2013 20:08

Lika seg som vintern har varit, lika segt har det varit på bloggfronten. Men nu jäklar. All snö har smält. Det går att rida på ridbanan. Krokus, snödroppar och påskliljor flaggar i alla färger i trädgårdar och dikesrenar. Let the sunshine in! I skoge...

Ovido - Quiz & Flashcards