Alla inlägg den 12 juli 2012

Av avemaria - 12 juli 2012 12:11

Tisdag morgon packade vi in oss i Camillas bil och åkte till FHS. Camilla hade packat en härlig frukost-korg som vi intog till 6-åringarnas hoppning. Sen blev det så klart några ordentliga rundor på marknaden och jag kunde inte motstå ett par Animo-ridbyxor som satt som gjutna. Visserligen lite låga i midjan, men det fick gå. Efter lunch kollade vi på kvalet till ponny-kuren (hittar inte tyskt u på mitt tangentbord) och efter ännu en runda på marknaden tittade vi på eftermidddagens hoppning. Skönt väder. Kul. Dagen därpå var det dags för egen träning för Christina. Nu kan jag rida honom bättre i vänster varv och galoppfattningarna blev bra. Han utvecklas hela tiden och förhoppningsvis jag med. Hanna kom och tittade och det var roligt. Hon tog lite bilder och där ser jag att jag måste arbeta med att böja på armarna bättre. De ser ut som stela pinnar. Det är svårt att ladda upp bilder här på landet, så fler kommer när jag är back in town och till ett fungerande nät. Vi tog en liten avsutten skrittrunda i skogen för att svalka av vår fine Hero och sen blev han avspolad och fick komma ut i hagen igen. Vi har en ny häst häst i stallet som går i hagen intill Hero. De verkar gilla varandra så kanske kan vi släppa ihop de två. Hästar måste ha en kompis.

What about räta upp sig lite, Marie?

 


Ovido - Quiz & Flashcards